1.1 Projektansatz
PIKAS ist ein Kooperationsprojekt der Universitäten Dortmund und Münster, des Schulministeriums NRW sowie der Deutsche Telekom Stiftung und gilt als ein Beispiel für erfolgreiches Public-Private-Partnership. Den Fokus bildet dabei die Umsetzung des in den KMK-Bildungsstandards und in den Lehrplänen zum Ausdruck kommenden Zusammenspiels von Prozessbezogenen (auch ‚allgemeine mathematische Kompetenzen' genannt) und Inhaltsbezogenen Kompetenzen durch die Anregung von fachbezogener Schulentwicklung (kurz PIKAS).
weiterlesen
1.1 Project approach
PIKAS is a cooperation project between the universities of Dortmund and Münster, the Ministry of Education of NRW (North Rhine-Westphalia) and the "Deutsche Telekom Stiftung" (Deutsche Telekom Foundation). It is regarded as a successive example for public-private-partnership. The project focuses on realising the standards of school mathematics named by the Kultusministerkonferenz (Conference of Cultural Ministers) and on the interplay named in the curricula between process-related competencies (also named 'general mathematical competencies') and content-related competencies (Inhaltsbezogene Kompetenzen) based on the encouragement (Anregung) of subject related School development (abbr.: PIKAS).
read more